BATUCADA PER CARNAVAL

Ja porto uns cursos acompanyant el pregó de Carnestoltes que fan els alumnes amb una batucada.
Com veureu en les imatges, a part d'instruments com a tal hi ha objectes sonors casolans, com capses de pizzes o de sabates, pots de Nesquik o de llet de nadons, ous kinder amb arròs dins, i aquest any a més he recol·lectat pots de iogurt tamany XL del menjador...
Així que si no tens instruments per a tots l'alumnat o bé a l'escola on estàs no té instruments, que això no t'aturi per fer una gran batucada.
Demana a les famílies que et portin materials i entre tots us construiu uns instruments de batucada espectacular !

Com ho faig jo?

Doncs els reparteixo els instruments per grups i cada dia els ensenyo un o dos ritmes diferents, i a mesura que aprenem de nous, els enllaçem amb els que ja sabiem, fins fer una batucada ben llarga.
Els ensenyo cada sessió el cartell que tocarem. Primer per separat cada grup d'instruments, i després junts.

Al ritme de la introducció l'alumnat té dos pulsacions de silenci, això és perque amb el xiulet la mestra improvisa dues pulsacions i ells contesten les dues últimes.
- El ritme de HOLA COM ESTÀS es diu així perquè és la frase que practiquem per interioritzar el ritme. Uns diuen "hola com estàs" i l'altre grup contesta "Molt bé". D'aquesta manera després és mes fàcil que recordin el ritme.
- Atenció perquè amb el pot de cacao tenim dos instruments diferents segons si toquem a la tapa de plàstic o a la base metàlica !

Com veureu cada cartell té un nom: introducció, foc, indis, fútbol... això ens serveix per cambiar de ritmes. A l'alumant els dius el nom del ritme que vols que facin o fas un gest i és més fàcil entrendre quin ritme hem de passar a fer. També els hi pots marcar amb el xiulet. És tan fàcil com fer el primer ritme amb el xiulet i ells ja saben quin ritme han de picar.


Per si voleu veure un petit exemple, cliqueu aquí

Us deixo els 8 cartells de ritmes a la meva pàgina de PPT

Si teniu complicitat amb els tutors, podeu fer que la resta de l'escola que fa de públic no estigui passiu, que hagin de contestar a algunes frases ja pactades dins del pregó. Amb l'ajuda dels tutors que l'ensenyaran a les tutories (si és que tu no entres a totes les classes), pots aconseguir que la batucada sigui 100% participativa.
Quan l'alumnat de cinquè llegeixin la tornada del pregó (que s'han inventat ells), els altres hauran de cantar/cridar/tocar una resposta a la frase que ells diuen.
Per exemple:
Frase de cinquè: El Carnestoltes ja ha arribat
i tots contesten: i ja estem tots preparats!!!
Frase de cinquè: com cada any esperem aquest dia
i tots contesten: amb molt xivarri i alegria!!

I com contesten??
Doncs podria ser que els de cicle inicial contestin parlant dins d'un instrument que es fabricaran ells mateixos amb les tutores: el kazoo.
Els de cicle mitjà es preparan uns shakers i els faran sonar també mentre contesten marcant el ritme.
Els d'infantil com són els petits de la casa, portaran instruments de joguina per fer sonar també o tires de paper de diari per agitar a l'aire.
I els de sisè, que són els grans, seràn els encarregats de dir les frases per anar tirant dels petits :)

Aqui us deixo un video per a que veieu que és molt fàcil preparar el kazoo:



I els shakers:


Que gaudiu de la música de Carnaval !!

Comentaris

  1. Hola! Moltíssimes gràcies per tot el material, idees, propostes i recerca de cançons! Sé que és molta feina redactar, editar i muntar el material que comparteixes. Moltes gràcies! Bona feina!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies per saber valorar la feina que hi ha darrera d'un blog. Una salutació!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

No oblidis subscriure't al blog si t'ha agradat el que has vist!