EL SO I EL SILENCI
Per treballar-les a infantil es poden fer diversos jocs:1. Amb un titella que surt quan sent el so dels nens i nenes per poder ballar/cantar/picar i quan s'amaga tots fem silenci.
2. Amb una música: els infants ballen amb el so de la música, però quan la pares i hi ha silenci han de convertir-se en estàutes. També pots posar la cançó de Freeze de Hap Palmer on hi ha moments de silenci i els nens/es s'han de "congelar"
3. Amb una audició, per exemple "el nom del dia de Sussmayr".
Quan senten al nen cantar, els alumnes belluguen un nino que tenim de cartró, i quan el nen no canta l'hem de deixar quiet.
4. Amb un joc: el rei del silenci. Posem un infant amb els ulls tapats en una cadira enmig de la classe. Sota la cadira posem la campana de la foto. Els altres estan drets al voltant seu. D'un a un s'acosten al que està al centre i intenten treure-li la campana. El que està assegut haurà d'endevinar per on se li acosten. Queden elimintats si els sona la campana.
5. Amb un recurs visual:
Cartellets i seqüències per treballar el so i silenci amb la veu, amb les parts del cos, amb instruments...
Accedeix al material aquí.
1. Amb un tren : amb la cançó de la Dàmaris del llarg i el curt. Caminem fent passes llargues o passes curtes segons diu la cançó.
2. Amb un pandero: juguem amb els sons reaccionant a sons llargs fent passes llargues i lentes, i als sons curts han de córrer de puntetes passant per un pont que formen dos nens que van al davant.
Accedeix al material
Si voleu recordar les activitats de les altres qualitats del so, cliqueu a les fotos:
EL LLARG I EL CURT
1. Amb un tren : amb la cançó de la Dàmaris del llarg i el curt. Caminem fent passes llargues o passes curtes segons diu la cançó.
2. Amb un pandero: juguem amb els sons reaccionant a sons llargs fent passes llargues i lentes, i als sons curts han de córrer de puntetes passant per un pont que formen dos nens que van al davant.
3. Amb imatges: Donem als infants diferents imatges i classificar-los segons sonin llargs o curts (ja poden ser animals, objectes, situacions...)
4. Amb instruments: Fer sonar un triangle i fer-lo ressonar. Fer el mateix amb la caixa xinesa i classificar-los.
LLARG CURT
LLARG CURT
Accedeix al material
Si voleu recordar les activitats de les altres qualitats del so, cliqueu a les fotos:
EL FORT I EL FLUIX
L'AGUT I EL GREU
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
No oblidis subscriure't al blog si t'ha agradat el que has vist!