CAMPANES AFINADES A L'AULA

 Aquesta setmana hem estat parlant amb els meus companys i companyes de zona sobre la gran varietat d'activitats que pots fer a l'aula de música amb les campanes afinades.

Les que jo tinc a la meva escola són de la marca Fuzeau i es poden tocar donant un cop al mànec o sacsejant-les. Tenen molt bona sonoritat i els colors ens ajuda a fer moltes activitats com tocar senzilles cançons amb partitures de colors.

Pots comprar el joc de8 notes, i també hi ha una capsa amb les 5 campanes d'alteracions.



Aquí us deixo alguns canals de youtube que faig servir i que ens poden ajudar a fer activitats a l'aula:

MUSICATION

En aquest canal pots trobar tant musicogrames per campanes, com per boomwhackers i percussió corporal.


HANDBELL STAR

Aquesta proposta que us presento la vaig fer a cicle superior, pel Nadal. El que més m'agrada és que es surten acords i és una manera de practicar-los a l'aula. Els poso per grups i així visualment també ho veuen més clar.



I a dues veus !


A partir d'aqui pots deixar anar la teva imaginació i acompanyar cançons conegudes o que canteu a l'aula amb acords i amb les campanes. 
Per exemple jo faig servir la cançó de Lukas Graham "Love Someone" per parlar de tots els diferents tipus d'amor que podem tenir, i no només els de parella, com són els de pares i fills, l'amor pels animals, pels amics, pels germans, l'amor que dura quant ets gran o l'amor entre membres del mateix sexe, i l'amor més enllà de la mort. i després l'acompanyem amb les campanes. Faig sis grups a l'aula i cada grup tocarà un acord quan jo li doni la senyal. Sempre queda molt bonica. Proveu-la i em dieu !


Comentaris