PRACTIQUEM RITMES AMB PARAULES DE POR

Com introduir ritmes nous ? 
Avui us explico una manera de fer-ho a través de les paraules.

Per introduir ritmes nous als alumnes res millor que buscar una temàtica que els motivi i jugar amb les paraules.Aquests dies volia presentar la corxera i dues semicorxeres, i les dues semicorxeres i corxera. 
Durant la setmana de Halloween els vaig proposar que em diguessin personatges de por i jo anava "dibuixant-los" a la pissarra. Un cop en vaig tenir uns quants (10/12) vaig començar a recitar-los un per un dient-los en una pulsació i durant 4 temps. Els alumnes els van anar repetint. A mesura que afegia una paraula nova la combinava amb les paraules que ja haviem après.
Un gran exercici de concentració i atenció!
Per acabar els vaig anar preguntant quins ritmes podrien representar aquestes  paraules, començant per les més sencilles (les de una síl.laba) i acabant per les noves que volia ensenyar.
Així ens van sortir: la negra, les corxeres, les semicorxeres, alguna blanca, i vam arribar a les que no coneixien, que eren les que tenien tres sil.labes.
Vam estar parlant de si els tres cops de veu eren igual de ràpid o no, de quines creien que eren les ràpides i quina la més lenta... fins que van deduir les noves figures: la corxera i dues semicorxeres, i les dues semicorxeres i corxera.

A la següent sessió els vaig portar aquest material que us presento. Els alumnes havien de crear la seva composició retallant els dibuixos que volien fer servir i enganxar-los a les caselles. Desprès havien de ser capaços de llegir-los. Els vaig ajudar donant-los alguns consells:
- Si posem al final una paraula d'una síl.laba (una negra) ens quedarà sensació de final i de repòs.
- Si piquem amb un llapis la pulsació a sobre de la taula mentre recitem els ritmes també ens ajuda molt.




Si us voleu descarregar aquest material en català, el teniu a la web de profes papel tijera.
Si us el descarregueu podeu deixar un comentari.
Compartir és crèixer !

Comentaris