Com treballar el compàs de 3
1) De manera sensorial caminant
Jo els poso una música amb compàs de 2 o de 3 i ells han de reaccionar caminant com a soldat si és el compàs de 2 o ballant un vals si és de 3.
2) De manera sensorial picant obstinats amb el cos
7) Treballem una audició amb compàs de 3
- Minuet. Castells de foc. Georg Friedrich Haendel
- Minuet en Sol M. L. Van Beethovem
- Fantasia de Greensleeves. Vaughan Williams.
- Barcarola dels Contes de Hoffmann. Jacques Offenbach.
1) De manera sensorial caminant
Jo els poso una música amb compàs de 2 o de 3 i ells han de reaccionar caminant com a soldat si és el compàs de 2 o ballant un vals si és de 3.
2) De manera sensorial picant obstinats amb el cos
Asseguts a terra escoltem una música i si és el compàs de 2 o el compàs de 3 reaccionem de diferent manera amb el cos:
Si és compàs de 2 piquen a les cames i a les mans.
Si és compàs de 3 piquen a les cames, a les mans i fant petar els dits.
Si és compàs de 2 piquen a les cames i a les mans.
Si és compàs de 3 piquen a les cames, a les mans i fant petar els dits.
3) Creem els nostres obstintats
Ens hem inventat el nostre obstinat ab el nostre cos:
Mentre es toca amb el piano una melodia amb compàs de 3, cada alumne s'ha inventat una manera de tocar el compàs de 3 amb el seu cos. Fer que tothom imiti els gestos d'algún alumne i així els donem importància a les creacions individuals.
Mentre el mestre toca una melodia amb compàs de 3, els alumnes per parelles o grups de tres inventen una manera de picar el compàs de 3 interactuant entre ells.
4) Creem moviments amb pilotes de malabars
Els donem als nens una pilota de malabars a cadascú i creem un moviment pel compàs de 3 (per exemple: l. l'agafo del meu davant, 2. pico a la cama amb la pilota i 3. Li deixo al company de la dreta)
Ens hem inventat el nostre obstinat ab el nostre cos:
Mentre es toca amb el piano una melodia amb compàs de 3, cada alumne s'ha inventat una manera de tocar el compàs de 3 amb el seu cos. Fer que tothom imiti els gestos d'algún alumne i així els donem importància a les creacions individuals.
Mentre el mestre toca una melodia amb compàs de 3, els alumnes per parelles o grups de tres inventen una manera de picar el compàs de 3 interactuant entre ells.
4) Creem moviments amb pilotes de malabars
Els donem als nens una pilota de malabars a cadascú i creem un moviment pel compàs de 3 (per exemple: l. l'agafo del meu davant, 2. pico a la cama amb la pilota i 3. Li deixo al company de la dreta)
5) Improvisem el compàs de 3 amb instruments de plaques:
Per parelles un nen toca el primer temps del compàs de 3 amb la nota do, i l'altre improvisa el segon i tercer temps amb l'escala melòdica (li hem tret el fa i el si)
Per parelles un nen toca el primer temps del compàs de 3 amb la nota do, i l'altre improvisa el segon i tercer temps amb l'escala melòdica (li hem tret el fa i el si)
A música és molt important fer primer un treball sensorial i experimental amb el nostre cos abans de donar un concepte nou, en aquest cas el compàs de 3.
6) Cantant cançons en compàs de 3 portant un obstinat rítmic alhora !
6) Cantant cançons en compàs de 3 portant un obstinat rítmic alhora !
- Minuet. Castells de foc. Georg Friedrich Haendel
- Minuet en Sol M. L. Van Beethovem
- Fantasia de Greensleeves. Vaughan Williams.
- Barcarola dels Contes de Hoffmann. Jacques Offenbach.
Si voleu veure l'exemple a classe, cliqueu aqui
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
No oblidis subscriure't al blog si t'ha agradat el que has vist!